Kalitesiz Sağlık Hizmetleri Küresel Olarak Maliyetleri Arttırıyor

Kalitesiz sağlık hizmetleri maliyetleri küresel olarak arttırıyor. OECD, WHO (Dünya Sağlık Örgütü) ve Dünya Bankası tarafından hazırlanan yeni bir ortak rapora göre, düşük kalitedeki sağlık hizmetleri, tüm gelir düzeyindeki ülkelerde sağlığın iyileştirilmesine yönelik ilerleme gerektirdiğini ortaya koymaktadır.

Artan Sağlık Harcamaları 

Günümüzde, yanlış teşhis, ilaç hataları, uygunsuz tedavi, yetersiz ya da güvenli olmayan klinik tesisleri, yeterli eğitim ve uzmanlık eksikliği olan sağlayıcılar tüm ülkelerde geçerlidir.

Düşük gelirli ve orta gelirli ülkelerde, hastanede yatan hastaların yüzde 10’unun, yüksek gelirli ülkelerde yüzde 7’si ile karşılaştırıldığında, kaldıkları süre boyunca enfeksiyon kapma durumu bulunur. Daha iyi hijyen ve gelişmiş enfeksiyon kontrol uygulamaları ile hastane kaynaklı enfeksiyonların önlenebilmesine rağmen yüksek gelirli ülkelerde tıbbi tedavi sırasında on hastadan biri zarar görmektedir.

Rapordaki diğer önemli bulgu ise yüksek gelirli ülkelerdeki hastane harcamalarının yaklaşık yüzde 15’inin bakımdaki hatalar ya da hastanede iken hastalığa yakalanmalarından kaynaklandığı düşünülmektedir.

Raporda ayrıca, kalitesiz sağlık hizmetleri ile ilişkili hastalıkların aileler ve sağlık sistemleri için ek harcamalar getirdiği vurgulanmaktadır.

Bunlar, evrensel sağlık kapsamı için küresel zorunluluk olarak kaliteli sağlık hizmeti sunulması gerekliliğini ortaya koymaktadır.

DSÖ Genel Direktörü Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus, “ Sağlık hizmetlerinin kaliteli olmasını sağlamak için kararlıyız. Dürüst olmak gerekirse, kaliteli bakım olmadan evrensel sağlık olmayabilir. ”

Dünya Bankası Grubu Başkanı Jim Yong Kim, “İyi sağlık, bir ülkenin insan sermayesinin temelidir ve hiçbir ülke düşük kaliteli ve güvenli olmayan sağlık hizmetlerini karşılayamaz” dedi. “Düşük kaliteli bakım, yalnızca ahlaki açıdan savunmasız olan fakirleri orantısız bir şekilde etkiliyor. Bu durum aileler ve tüm ülkeler için ekonomik olarak sürdürülemez.”

Hükümetlerin, sağlık hizmetlerinin ve çalışanlarının, vatandaşlarla ve hastalarla birlikte, sağlık hizmetlerinin kalitesini iyileştirmek için acil olarak ihtiyaç duydukları adımları belirlemektedir. Hükümetler, güçlü ulusal sağlık hizmetleri politikaları ve stratejileri ile yol göstermelidir. Sağlık sistemleri, sisteme güvenin sağlanması için yetkili bakım ve kullanıcı deneyimlerine odaklanmalıdır. Vatandaşlar, sağlık kararlarına aktif olarak katılmaları ve yerel topluluklarının ihtiyaçlarını karşılamak için yeni bakım modelleri tasarlamak konusunda yetkilendirilmeli ve bilgilendirilmelidir. Sağlık çalışanları, hastaları ortak olarak görmeli ve sağlık hizmetlerinin etkinliğini ve güvenliğini göstermek için veri sağlamaya ve kullanmaya kendilerini adamışlardır.

 

Bir yanıt yazın