Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Nedir?

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Nedir?

Sağlık sektörü oldukça karmaşık bir yapıdadır. Sağlık kuruluşlarında personel sayısı ve hasta sirkülasyonu oldukça fazladır. Hastalar sağlık kuruluşuna geldiklerinde ilk olarak tıbbi sekreterlerle karşılaşmakta ve tüm süreçlerde tıbbi sekretere ihtiyaç duymaktadır. Tıbbi sekreterlerin hasta ile sağlık kuruluşu arasında köprü görevi gördüğü söylenebilir. Bununla beraber tıbbi sekreterler; hasta ile hekim ve hatta hekim ile sağlık kuruluşu arasında iletişimi sağlayan önemli bir insan kaynağıdır.

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreter  Ne İş Yapar?

Tıbbi sekreterler, hasta sağlık kuruluşuna girdiği andan itibaren hastanın karşılanması, hasta kaydının yapılması, randevu işlemleri, hasta yatışı, arşiv kayıtları ve hastanın çıkış işlemlerini yürütmektedir. Bunun yanı sıra; tüm tıbbi verilerin derlenmesi, düzenlenmesi, elektronik ortamda ve gerekli dosyalarda kaydının tutulması, bu verilerin ilgili birimlerle paylaşılması, verilerin analiz edilerek ilgili birimlere rapor edilmesi tıbbi sekreterlerin görevleri arasındadır.

Sağlık Bakanlığınca Resmi Gazetede yayınlanan yönetmelik kapsamında Tıbbi Sekreterlik görevleri şu şekildedir;

  1. a) Sağlık kurum ve kuruluşlarında, sağlık hizmet sunumunun devamlılığı esası ile tıbbi iş ve işlemlerin gerektirdiği haberleşme ve yazışma hizmetlerini yürütür.
  2. b) Sağlık kurum ve kuruluşlarında randevu hizmetlerini ve hasta kabul işlemlerini yapar.
  3. c) Hastaya ait tıbbi ve idari kayıtları tutar, elektronik ve/veya sesli ortamlara kayıt edilen tıbbi verileri tıbbi belgelere dönüştürür.

ç) Hasta dosyalarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları dosyalar, arşivleme ve hizmete sunma işlemlerini yürütür.

  1. d) Belirlenen sınıflandırma ve kodlama sistemlerine göre klinik kodlama işlemlerini yapar.
  2. e) Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derleyerek sonuçlarını üst yönetime raporlar.
  3. f) Hasta dosyaları arşivinin kurulum ve işleyişinde görev alır.
  4. g) Hasta dosyalarındaki eksikliklerin giderilmesini sağlar.

ğ) Hastanın taburcu ve transfer işlemlerini yapar, kurumlar arası iletişimi sağlar.

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterler Nerelerde Çalışır?

Tıbbi Sekreterler;

  • Devlet Hastaneleri, Üniversite Hastaneleri ve Özel Hastaneler
  • Tıp Merkezleri
  • Özel Klinik ve Muayenehaneler
  • Aile Sağlığı Merkezleri
  • Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri
  • Diş Hekimi Muayenehaneleri
  • Tıbbi Laboratuvarlar
  • Tıbbi Yazılım Şirketleri
  • Medikal Malzeme Tanıtım ve Satış Birimleri, gibi sağlık kurum ve kuruluşlarında görev yapabilmektedir.
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Eğitimi İçerikleri

Temel Bilgi Teknolojileri

Tıbbi Doküman Hazırlama

Temel Sağlık Bilgisi

İletişim Bilgisi

Randevu ve Konuk Kabulü

Hastalıklar Bilgisi

İlk Yardım

Tıbbi Terminoloji

Problem Çözme

Hasta Hizmetleri

Yazışma Teknikleri

Tedavi Hizmetleri

Tıbbi Arşivleme

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Eğitimi Neden Gerekli?

Tüm sağlık kuruluşları kendi bünyelerinde tıbbi sekreter bulundurmak zorundadır ve her sağlık kuruluşunda çok sayıda tıbbi sekretere ihtiyaç, dolayısıyla talep vardır. Her kuruluş alanında uzman, donanımlı sağlık çalışanları ile başarılı bir hizmet sunumu gerçekleştirileceğinin bilincindedir. Bu sebeple tıbbi sekreterlik alanında gerekli olacak eğitimin alınması zorunludur. Tıbbi sekreterlik eğitimi ile; hastane işleyişi ve tıbbi sekreterliğin tüm süreçleri ile ilgili bilgi edinerek, yazışma kuralları, protokol kuralları ve iletişimin gereklerini öğrenerek, gerekli sağlık bilgisi ve tıbbi terim alt yapısını oluşturmuş, alanında gerekli tüm teorik bilgileri tamamlamış nitelikli tıbbi sekreter olacaksınız.

Bir yanıt yazın